Einde project I
π¬ Kringen
Naast de vertelkring, de actualiteitskring en de (voor-)leeskring hebben we ook de verjaardag van onze Sytze gevierd met een F.C. De Kampioenen-filmpje! Hiep hiep! π₯³ππ
Amalia, Guillaume, Xander en Paulien gingen voorlezen bij de kleuters:
π€ Taal
Onze leesbegeleiders waren ook deze week terug van de partij! ❤️
Taallessen met Nele:
We zijn begonnen met thema 2 deze week. We verkenden het thema. Het derde leerjaar ging aan de slag met een stripverhaal.
Ze mochten bij de tekeningen een tekst verzinnen. Dit leek een easy oefening, maar het vroeg toch heel wat denkwerk.
Het vierde leerjaar ging aan de slag met een nieuwe tekst om het thema te ontdekken.
Na het lezen van de tekst mochten ze enkele spreuken beoordelen. Per twee kozen ze een stelling. Ze gaven hun eigen mening en kwamen tot een gezamenlijke mening. Deze mochten ze dan voorstellen aan de klas.
Wat denk jij hier eventueel over? Je wordt geboren met een talent, je kan er zelf niets aan veranderen.
π’ Rekenen
De leerlingen van het 3de leerjaar maakten een toets over het getalbegrip en de bewerkingen tot 100 en de leerlingen van het 4de maakten de toetsen tot 1000. Dit was herhaling van hun vorige schooljaar.
Verder hebben we ons rekenboek afgewerkt en onze vragen gesteld bij moeilijkheden.
De tempotafels gaan nu niet meer over de maaltafels maar over de deeltafels.
✍️ Spelling
Na het vele oefenen in onze werkschriften en onze bundeltjes was het tijd om deze week de toets te maken. (en te remediΓ«ren natuurlijk!)
♟️Hoekenwerk
Eindelijk terug hoekenwerk! Door de uitstapjes was deze activiteit wat op de achtergrond geraakt.
Hoek 1 - tafels, tafels, tafels...
Hoek 2 - ijsbergspel rekenen
Hoek 3 - herhalings- en uitdagingstaakjes op scoodle voor spelling
Hoek 4 - spel van Tiebe
Hoek 5 - taalspel met eind -t en -d
π Project
Dinsdag hebben we Leonardo Da Vinci in de kijker gezet als architect - ingenieur. We maakten aan de hand van een stappenplan onze eigen mini-helicopters en lieten deze buiten van de trap draaien/vliegen! Prachtig om te zien! π
We hebben ook een poging gedaan om een Da Vinci-brug na te bouwen met stokjes. Deze brug heeft geen pijlers maar blijft met een mooie kromming staan door de manier waarop de stokjes worden geschikt.
Dit was een ferme uitdaging maar van sommigen is het wel degelijk gelukt! Whoop Whoop! π
Deze week was er ook een forum. Alle klassen hebben hun project kort voorgesteld. Een genietmoment met de hele school.❤️
Deze link bevat alle foto's van alle klassen:
https://photos.app.goo.gl/gBLU7DwSAZLgyrxm9
πΌ️ Muzische opvoeding
We zijn maandag naar het atelier getrokken van een echte kunstenaar. Hier leerden we verschillende technieken waardoor we zelf ook een prachtschilderijtje konden maken. Wat is dit goed gelukt! Iedereen mocht hier zijn of haar zelfgekozen kleuren en persoonlijke toets aan geven.
⛹️ Lichamelijke opvoeding
Gezien het vrijdag een mooie zonnige dag was en de sportzaal niet beschikbaar was, hebben we baseball en tussen twee vuren gespeeld. Korte sprintjes, uitwijken, springen, reactiesnelheid... Hop, hop, HOP!
Na het tussendoortje om 14u00 hebben we het 3de, 4de, 5de en 6de gemixt. Fijn om ook eens met de primula's samen te werken!
Uiteraard wordt er nooit een turnles gestart zonder een pittige opwarming voor de spieren! De speeltuigen werden ingezet als hindernissenparcours.
π Wist-je-datjes
Reacties
Een reactie posten