Onze eerste Bloei!-week 🌼

🌼Onze kringen...

We zijn gestart!


Onze Madeliefjes mochten twee nieuwe klasgenoten verwelkomen: 

Barre (4de lj) en Ferre (3de lj) 

De klassen zijn een beetje veranderd en heringericht, dus we hebben eerst in de kring besproken wat er allemaal te zien is, wat veranderd is en hoe een dag op onze Bloei!-school eruit ziet.

Dan volgde de eerste kring: een 'vakantie-kletspot-kring'








Voordat we terug naar boven gingen namen we een klasfoto en foto's van iedereen apart.



Wensenkring op dinsdag.

We dachten al eens na welke wens we dit jaar in vervulling willen zien gaan.

Karrewietkring op donderdag. De nieuwsjes van de dag!


Op vrijdag hebben we de laatste 3 projectvoorstellen naar voor gebracht zodat we konden stemmen op onze voorkeur. We gingen echt niet wachten tot maandag!








🎀 Forum...






🌍 Project...

We maakten onze knijper voor de gevoelsmeter. Zo weten we steeds of iedereen zich goed en veilig voelt in de klas.








We stelden onze klasafspraken op zodat het voor iedereen aangenaam is en blijft in de klas. Hier komen ze!

Xander: Stop is STOP!

Eliyah: We spreken mooi Nederlands.

Eliyah: Draai je weg van je vriend als je moet niezen!

Paulien: Geen ruzie maken. Dus ook niet slaan en niet schoppen.

Ilyass: We zetten onze schoenen of laarzen netjes in de kast.

Amalia: Zorg voor de speelplaats. Maak de stenen niet los!

Loeka: Niet met takken gooien.

Wout: Zorgen voor elkaars materiaal. Eerst vragen voor je iets leent!

Wout: Niet neuspeuteren. πŸ˜„

Barre: Luisteren naar elkaar! RESPECT VOOR ALLES EN IEDEREEN!

Ella-June: Geen takken, bladeren, dieren, stenen, speelgoed van de speelplaats meenemen naar de klas! Zo blijft de klas netjes.

Gust: Beleefd zijn: we zeggen 'alstublieft' en 'dank u wel'.

Sayfoulla: Niet rennen of roepen in de klas. 

Sayfoulla: Laat je stoel op zijn vier pootjes staan.

Jozefien: Voeten vegen als je binnenkomt. Stoelen opheffen als je deze tegen de tafels schuift.

Tuur: Laat je boekentas niet rondslingeren.

Amber: Respect voor de natuur. Laat de blaadjes hangen en sla niet met takken op de bomen.

Amber: KnieΓ«n blijven onder de tafel.

Amber: Doe steeds je pantoffels aan!

Lotte: Hang je trui netjes aan je stoel.

Flo: Wanneer je iets hebt gebruikt, steek het dan ook weer netjes weg.

Flo: Gooi je papiertjes in de juiste vuilnisbak. Zeker niet in het bos!!!

We kleefden ons mini-verjaardagsklevertje op de jaarkalender.





Er broebelden maandag en dinsdag al heel wat leuke projectideetjes in ons hoofd. We noteerden deze alvast voordat het tijd was om naar huis te gaan.

Donderdag zijn de eerste voorstellen naar voor gekomen: 3 groepjes gingen over sport, 1 groepje over kristallen, eentje over kunst en eentje over heftrucs.

















De overige groepjes zijn tijdens de kring van vrijdag aan bod gekomen.

Bij de stemming is er unaniem gekozen voor een veelzijdig project over Leonardo Da Vinci. 
Hij was een architect, uitvinder, ingenieur, filosoof, natuurkundige, beeldhouwer, schrijver en schilder. Hij wordt omschreven als een echt genie! 

πŸ”’ Rekenen...

Deze week herhaalden we de lesinhouden van het voorgaande jaar. 

3de leerjaar: de getallenlijn, het honderdveld, het analyseren van getallen tot 100, het optellen en aftrekken tot 100, getallen vergelijken met het krokodillenbekje...

4de leerjaar: de getallen tot 1000 analyseren, getallenassen, cijferen, getallen tot 1000 optellen. 











 ✍️ Spelling...

3de leerjaar: woorden met aai, ooi, oei, ieuw en eeuw, woorden met dubbele kopjes of dubbele staartjes, de korte, lange en andere klanken.

4de leerjaar: hoorwoorden, de trappen van vergelijking en woorden met open en gesloten lettergrepen, 




πŸ•Ί Bewegingstussendoortjes...




πŸ”€ Taal...

We brachten een eerste bezoek aan de bloei!-bibliotheek. Terwijl we op elkaar wachtten namen we al een kijkje in ons eerste bloei-boek van dit schooljaar.






De derdes maakten een passende tekening bij het startverhaal van de taalkanjers. Wie graag wilde mocht dit tonen aan de klas.






πŸ”Ά Hoekenwerk...

De klas werd verdeeld in 5 gemixte groepen.

hoek 1 - Taalspel over het alfabet

hoek 2 - Scoodle

hoek 3 - Schrijfhoek met Nele

hoek 4 - Werkboeken samen nakijken

hoek 5 - Tafelspelletjes met de dobbelsteen









πŸ₯ Frans...









πŸƒ‍♀️ Lichamelijke opvoeding...

Spijtiggenoeg is onze eerste zwemles in het water gevallen door een defect aan de bus... πŸ˜”

Deze week kregen de Madeliefjes turnen van Nele:






Tijdens de sportles kregen de Madeliefjes een bezoek van de dames van Woord en Muziek.



🎨 Muzische opvoeding...

We hebben ons eigen verjaardagsmonster getekend en geschilderd met waterverf en we pasten de technieken toe met plasticfolie, zout en citroensap. Benieuwd naar het resultaat?















We maakten met Nele ook een boekmonstertje. Zo weten we steeds waar we gebleven waren in ons Bloei!-boek.




πŸŽ‚ Jarige monstertjes... 

πŸ₯³Hieperdepiep voor Gust!!!πŸ₯³ 


Vergeet me nietjes

✏️ Volgende week is het 'WEEK VAN DE SPORT'. We zullen dus elke dag onze turnzak nodig hebben. (behalve woensdag)

Maandag: minivoetbal in de turnzaal

Dinsdag: voetbal in Olympic Ledegem - dans op school

Donderdag: gezondheidsloop. (Zeker goede loopschoenen voorzien!)

Vrijdag: basketbal

✏️ Gelieve een fluo-hesje te voorzien voor uw zoon of dochter. Zo kunnen ze veilig aankomen en vertrekken op school. Ook het stappen naar de turnzaal doen wij graag op een veilige manier. Een hesje kan steeds aangekocht worden bij Els of Nele.

✏️ Woensdag: eerste sessie niveaulezen in de klas om 08u45.

✏️ De jarigen van augustus en september kregen een sticker in de agenda. Het verjaardagsforum gaat door op dinsdag 17 september. 


🌞 FIJN WEEKEND! 🌞

Reacties

Populaire posts van deze blog

🚦Verkeer 🚲 Lapbook 🦜 Asiel 🐾

πŸ‘¨‍🏫 Nieuwe begeleider - Nieuw project! 🌎

Masked singer-week! πŸ°πŸ¨πŸΈπŸ¦“πŸ»‍❄️